"..Τον συνηθίσαμε δεν αντιπροσωπεύει τίποτα
σαν όλα τα πράγματα που έχετε συνηθίσει
και σας μιλώ γι' αυτόν γιατί δε βρίσκω τίποτα
που να μην το συνηθίσατε
προσκυνώ.."

Γ. Σεφέρης

Μα αν κάποτε αντιπροσώπευε;Πως τα θυσιάζεις όλα σου τα πλάνα και τα όνειρα στο βωμό της συνήθειας;
Ξέρω γω..Μου χαν πει να κρατάω αναμνήσεις μόνο..
Δε θέλω να ξυπνήσω όμως μια μέρα και να χω μονάχα αναμνήσεις.Δε θέλω μόνο να θυμάμαι.Θέλω να χω και τις συνήθειες μου.Και τις ρουτίνες μου.
Δε θέλω να ισοπεδώνω τις καταστάσεις μου,να καταστρέφω τα πάντα για να μη τα συνηθίσω.Να φύγουν όταν έρθει η ώρα.Όταν με κουράσει η επανάληψη..Να χαθούν όταν θα καταπιαστώ με άλλα.Όταν τίποτα δε θα μένει μισοτελειωμένο.

2 σχόλια:

kioy είπε...

Υπέροχο το τετράστιχο αυτό του Σεφέρη. Φαντάζομαι θα έχεις γνώση και της υπέροχης μελοποιημένης εκδοχής του Μίλτου ε;

Μα η συνήθεια φθείρει τα πάντα... Τις επιβάλλει μια μουτσούνα ανεπάντεχα φορτική, που όμως γίνεται πέρα για πέρα οικεία. με την οικειότητα της ανεχτικότητας!

Αλλά ακόμα χειρότερα, με μια οικειότητα που ακρωτηριάζει κάθε κριτική στάση μας απέναντι στις συγκεκριμένες καταστάσεις... Αν το καλοσκεφτείς, όλα τα δεινά που υπάρχουν στον κόσμο, υπάρχουν μόνο και μόνο επειδή (συλλογικά) τα ανεχόμαστε... και τα ανεχόμαστε, απλά επειδή τα έχουμε συνηθίσει...

βασιλική είπε...

Η συνήθεια όντως φθείρει κάποια πράγματα.
Δεν είμαι όμως εντελώς κατά της.Είμαι κατά του να είσαι βολεμένος.
Προσωπικά έχω πολλές συνήθειες..όπως όλοι άλλωστε!Αλλά δε με κουράζουν.Μου αρέσουν.Κρύβουν μέσα τους ένα κομμάτι του εαυτού μου.Με κάνουν και νιώθω ασφάλεια χωρίς όμως να με περιορίζουν.Βοηθάνε εμένα και τους γύρω μου να οργανωθούμε.
Είναι όμορφο να δοκιμάζεις νέα πράγματα.Είναι όμορφο να κρατάς όμως και κάτι και από τα παλιά.Από αυτά που δε σε στενεύουν τουλαχιστον..